|
9001600532 |
Exploding Dots: Camins Matemàtics per al Pensament Computacional |
2022-2023 |
Conferència. Primària-Secundària |
|
|
|
9/2/2023 - 9/2/2023 (3 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
CosmoCaixa |
|
c. Isaac Newton, 26 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/11/2022 - 09/02/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El projecte MAPS CT -Mathematical Paths to Computational Thinking – An RCT to explore if Exploding Dots leads to improved computer science skills and motivation in learning maths in low secondary school, intenta trobar una relació entre l'aprenentatge de les matemàtiques mitjançant el mètode Exploding Dots i el desenvolupament del pensament computacional.
Un segon objectiu del projecte és demostrar que Exploding Dots redueix l'ansietat matemàtica i ajuda a superar el bloqueig emocional que produeixen les matemàtiques, que és un dels grans contribuents al fracàs en la matèria.
Al projecte intervenen d'Universitat d'Oviedo, MMACA, Departament d'Educació de la
Generalitat de Catalunya, Conselleria d'Educació del Govern d'Aragó i ”la Caixa”.
MAPS CT està finançat per l'acord de l'Education Endowment Foundation amb ”La Caixa” dins del programa Global Trial Fund, una xarxa mundial d'entitats que fomentin
avaluacions de programes educatius per propiciar l'èxit acadèmic dels estudiants, amb
focus especial als estudiants d’entorns desafavorits.
L'EEF té dos objectius comuns amb ”la Caixa”, d'una banda la importància de la investigació en educació per prendre decisions informades per l'evidència i de l'altra el convenciment en la necessitat de procurar una educació que fomenti la justícia social,
és a dir , que doni oportunitats a tots els estudiants i treballi per descorrelacionar el
fracàs escolar del nivell socioeconòmic. De fet, tots dos objectius estan relacionats perquè la via per trobar programes educatius que funcionin i tinguin impacte és la investigació científica.
|
| |
Objectius |
Donar a conèixer el mètode Exploding Dots
Donar a conèixer el projecte de recerca MAPS, dins de tots els esforços d'EduCaixa a la línia d'evidències i formació per l'equitat.
Explicar a les escoles interessades en què consisteix aquesta investigació i què hauran de fer els professors
Aconseguir escoles inscrites al programa de recerca. Es fa a Catalunya i Aragó, l'estudi necessita 60 aules a Catalunya i 20 a Aragó, però per assegurar aquests números cal tenir un objectiu de 80/30.
|
| |
Continguts |
Exploding Dots.
Ponents
James Tanton, creador de Exploding Dots i del Global Math Project, partner del projecte.
Luis José Rodríguez Muñiz, Investigador principal del projecte, Universidad de Oviedo, partner del projecte
Sergio Belmonte, formador del MMACA-Museu de les Matemàtiques de
Catalunya, partner del projecte.
Marta García Matos, EduCaixa, comissió tècnica del projecte.
Eulàlia Tramuns, experta en ús de la papiroflexia per a l’ensenyament de les Matemàtiques.
Christine Kelly, EEF.
|
| |
Avaluació |
Assistència
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
creamat@xtec.cat
|
| |
|
|
|